Ambalaj Çeşitleri Nelerdir?
Ürünler için koruma, saklama, sunum ve taşıma imkanı sağlayan ambalajlar birden çok çeşitte üretilirler.
Ürünler için yaygın şekilde kullanılan ambalaj çeşitlerini şunlar oluşturur;
Gıda Ambalajları
Bu ambalajlar içecek ve yiyecekler için kullanılırlar. İçerisine gıdaların koyulmak suretiyle kullanılır. Gıda ambalaj tasarımı ürün türüne göre kutu, plastik, doypack, kese kağıdı ve cam gibi malzemeler kullanılarak üretilirler.
Tekstil Ambalajları
Ağırlıklı olarak giyim ürünleri için kullanılan ambalajlardır. Askı geçirmeli, plastik veya kağıt şeklinde görülürler. Giyim dışında ev tekstili için de tercih edilebilirler.
Hijyen Ambalajları
Kişisel bakım ve temizlik ürünleri için kullanılan ambalajlardır. Temizlik ürünlerinde genellikle plastik şişe tarzında ambalajlar tercih edilir. Kişisel bakım ürünlerinde de plastik veya cam ambalajlar ağırlıklı olarak görülür.
Evcil Hayvan Ambalajları
Kedi, köpek veya kuş gibi evcil hayvanlara ait ürünler için kullanılan ürünlerdir. Pet-evcil hayvan ambalaj tasarımı yapılırken evcil hayvanın türü, yaşı veya ihtiyacı gibi detaylar dikkate alınır. Genellikle dikkat çekici detaylara ve renklere sahip olarak tasarlanır. Ambalajlar üzerinde ürün bilgileri ve etiketleri de yer alır.
Grup Ambalajları
Bu ambalajlar birden fazla ürünün taşınması ve satışının sağlanması aşamasında kullanılan ürünlerdir. Genellikle birinci ambalajı koruma amacı taşır.
Nakliye Ambalajları
Ürünlerin taşınmasını sağlamak amacıyla kullanılan ambalajlardır. Genellikle karton veya kağıt malzemeden üretilirler. Örneğin kedi kumu ambalaj tasarımı yapıldıktan sonra kedi kumlarının taşınması için ambalajların yeni bir ambalaja (kutuya veya kartona) ihtiyacı duyulur.
Bunun için nakliye ambalajlarından yararlanır. Bu ambalajlarda markaya uyum veya hedef kitle gibi detayların aranmasına gerek yoktur. Bunların dışında tersine ve endüstriyel ambalaj çeşitleri de bulunur.
Tersine ambalaj geri dönüştürülerek kullanılan ambalajı oluştururken endüstriyel ambalaj onlarca veya yüzlerce ürünün saklanması ya da taşınması için kullanılan ambalajları oluşturur.
Ambalaj Tasarımı Nasıl Yapılır?
İnsanlar tarafından ambalaj tasarımı nasıl yapılır merak edilen bir sorudur. Ekibimiz tarafından yapılan tasarım kapsamlı ve uzun bir süreç sonunda tamamlanır. Tasarımın her aşamasının eksiksiz gerçekleşmesi için o alanda uzman çalışanlarımız devreye girer.
Ambalaj tasarım işlemi şu aşamalar sonunda gerçekleşir;
● İlk aşama ürünü yakından tanıma aşamasıdır. Bu aşamada ürünün tek veya çift olması, sıvı veya katı olması, boyutu, muhafaza şekli ve hassasiyeti gibi özellikler incelenir.
● Ürün tanındıktan sonra bu ürünlerin kimlere sunulacağı veya hitap edeceği belirlenir. Kısa hedef kitlenin belirlenmesi olarak anılan bu aşamada belirlenen kitleye uygun renkler, tasarım detayları belirlenir.
● Ambalaj için kullanılacak malzemenin belirlenmesi en önemli aşamalardan birisidir. Ürünün türü ambalaj malzemesinin belirlenmesinde önemli bir faktördür. Ürün türüne göre cam, ahşap, kompozit, kağıt, plastik ve kutu ambalaj tasarımı yapılır.
● Ambalajın hangi malzemeden yapılacağı belirlendikten sonra paket tasarımı yapılır. Bu aşamada tasarımın nasıl bir paketin üzerinden yansıyacağı belirlenir. Dikdörtgen, kare, yuvarlak ve doypack ambalaj tasarımı belirlenir. Örneğin bazı gıda ürünleri yuvarlak ambalaja sahipken bazı gıda ürünlerinin kare ambalaja sahip olduğu görülür.
● Beşinci aşama ürünün satışının yapılacağı yerleri belirlemektir. Marketler, mağazalar veya online satış noktaları satışın yapılacağı yerler olarak belirlenebilir. Bu durumda hazırlanacak ambalajın bu alanlara uygun olup olmadığına dikkat etmek gerekir. Örneğin market rafları için çok küçük veya çok büyük boyutlu ambalajların uygun olmayacağını bilmek gerekir.
● Ambalaj tasarlanırken kurumsal kimliğin dikkate alınması önemlidir. Renk, çizgi veya diğer özelliklerin kurumsal kimliğe uygun olması yapılan bir bütünlüğün oluşmasına yardımcı olur. Böylelikle ürünle karşılaşan kişilerin ürünün o markaya ait olduğunu anlamalarına yardımcı olur.
● Hazırlanan ambalajlar üzerinde etiket ve bilgilerin doğru şekilde yer alması önemlidir. Etiketler ürünün tanınmasına yardımcı olur. Ayrıca insanların aradıkları ürünleri bulması konusunda etkilidir. Bu aşamada etiketlerin de benzer ürünlerden ayrılan özellikleri taşıması önemlidir.
Bunlara ek olarak ambalaj tasarlanırken ürünlerin taşınma aşaması da dikkate alınmalıdır. Taşıma süreleri uzun olabileceği için ürünü koruyan ve saklanmasını sağlayacak ambalajın dayanıklı olması veya taşıma işlemlerinde özelliğini kaybetmemesi gibi detaylar dikkate alınır.
Başarılı Ambalaj Tasarımının Özellikleri Nelerdir?
Kurumsal firmalar ya da markalar başarılı ambalaj tasarımlarının olmasını isterler. Bu nedenle de tasarım ajansları arasında seçim yaparken bazı özellikleri dikkate alırlar.
Başarılı ambalaj tasarımının özelliklerini şunlar oluşturur;
● Ürünlerini en iyi ve güvenli şekilde muhafaza eder.
● Ürünler hakkında doğru bilgiler verir.
● Bulundukları raflarda alıcıların dikkatini çeker.
● Özgün tasarımlara sahiptir.
● İnsanların ihtiyaçlarını karşılamaya uygundur.
● Kurumsal kimliğinizle uyumludur.
● Satış yerlerine uyum sağlar.
● Rekabet etmeye uygundur.
● Sürdürülebilir özelliklere sahiptir.
Başarılı ambalaj tasarımı örnekleri için Delta Ajansı seçebilirsiniz. Örneklerimizi inceleyerek ürünlerinize uygun olacak başarılı ve hedef kitlenize uygun ambalajlara sahip olabilirsiniz.
Ambalaj Tasarım Ajansı Hizmetleri Nelerdir?
Delta ambalaj tasarım ajansı hizmetleri iyi bir ambalaja sahip olmak isteyen kişiler için sunulan hizmetleri kapsar. Hizmetlerimiz ürünün iyi bir dış görünüşe sahip olmasını sağlamayı amaçlar. Hizmetlerimizi şunlar oluşturur, veri analizi, tasarım, test ve üretim hizmetleridir.
Veri analiz hizmeti geniş bir araştırmayı kapsar. Ürün hakkındaki bilgiler ve ihtiyaçlar bu hizmet sayesinde belirlenir. Ürünün katı veya sıvı olması ambalajın belirlenmesi yönünde önemlidir. Örneğin sıvı ürünler için cam ambalajlar kullanılır. Katı ürünler için plastik veya kutu ambalajlar gerekir. Bu aşamada ekibimiz doğru malzemenin bulunması için çalışır.
Tasarım hizmetinde kurumsal kimlik, ürün özellikleri, hedef kitle ve marka imajı ön plana alınır. Tasarımın dikkat çekici, fonksiyonel, sürdürülebilir ve kullanılabilir olması önemlidir. Ayrıca ambalajın rakiplerden ayrılan özelliklerde olması önemli bir özelliği oluşturur.
Test hizmetinde hazırlanan ambalajın ihtiyaca uygun olup olmadığı test edilir. İstenen korumayı sağlayıp sağlamadığı, kullanışlı olup olmadığı, taşımanın kusursuz yapılıp yapılmayacağı gibi detaylar bu aşamada kontrol edilir. Test hizmetinde sorun yaşanmaması üretime geçilmesini sağlar.
Üretim hizmetinde gerekli olan sayıda ambalajın üretilmesi ve ürünlerin paketlenmesinde kullanılması sağlanır. Böylelikle ürünler teslimata ve satış kanalları üzerinden satışa hazır hale gelir.